2021-10-14 ProductNews
4 priemyselné trendy, ktoré ovplyvňujú budúcnosť výroby margarínu
Svetové trhy s margarínmi rastú a ovplyvňujú ich 4 hlavné trendy.
1. Rast populácie
Ako všetci vieme, svetová populácia sa rozrastá, a preto je viac hladných krkov. Regióny, v ktorých sa konzumuje vegánska a vegetariánska strava, zaznamenali aj výrazný nárast počtu obyvateľov. Dopyt po potravinách rastlinného pôvodu rastie spolu s dopytom po náhradách masla.
Okrem toho svetová populácia rýchlo starne. Očakáva sa, že počet ľudí vo veku 65 rokov a viac sa do roku 2050 zdvojnásobí. Rast populácie taktiež prispeje k výrazným zmenám v spotrebe potravín smerom k zdravším alternatívam. Príkladom je margarín prospešnejší pre srdce.
2. Trh s priemyselným margarínom
Okrem konečných zákaznikov sa o rozšírenie používania margarínu ako cenovo dostupnej, udržateľnej a zdravšej zložky zaujímajú aj mnohí výrobcovia potravín. Pekárne a výrobcovia cukroviniek považujú túto náhradu masla za lepšiu alternatívu na uspokojenie túžby svojich zákazníkov po výrobkoch založených na zložkách s týmito vlastnosťami.
3. Zdravie a wellness
Spoločnosť, či už mladí alebo starí, chcú skutočne viesť zdravší životný štýl. To znamená, že títo spotrebitelia, ktorí dbajú o svoje zdravie, uprednostňujú potraviny s nízkym obsahom tuku, cholesterolu a kalórií. Okrem toho zdravotné výhody vegánskej a vegetariánskej stravy zvyšujú dopyt po potravinách rastlinného pôvodu. Margaríny na rastlinnej báze s nízkym obsahom cholesterolu sú odpoveďou pre tých, ktorým veľmi záleží na ich zdraví a majú dostatočnú kúpnu silu, aby sa mohli rozhodnúť.
4. Udržateľnosť
Okrem zdravia ľudí sa ľudia čoraz viac zaujímajú aj o zdravie planéty. Keďže potraviny rastlinného pôvodu majú v porovnaní s potravinami živočíšneho pôvodu menšiu uhlíkovú stopu, čoraz viac ľudí prechádza na bezmäsité alternatívy pre dobrú vec.
Potravinárske značky sa z rôznych dôvodov čoraz viac zameriavajú aj na udržateľnosť. Po prvé, ich zákazníci sú čoraz uvedomelší v oblasti životného prostredia a ich nákupné rozhodnutia môžu byť ovplyvnené prístupom jednotlivých potravinárskych značiek k životnému prostrediu. Po druhé, svetoví lídri zavádzajú čoraz prísnejšie právne predpisy týkajúce sa výrobných metód, ktoré majú negatívny vplyv na planétu. Potravinárske spoločnosti musia nájsť spôsob, ako splniť tieto očakávania zákazníkov a legislatívy.
Výroba margarínu na rastlinnej báze je už teraz udržateľnejšia ako výroba potravín na živočíšnej báze. A výrobou margarínu ešte udržateľnejším spôsobom sa spoločnosti môžu označiť za spoločensky zodpovednejšie.
Chcete využiť výhody tohto rastúceho trhu?
Tiež sa zaoberáte výrobou margarínu? Zaujímate sa viac o výrobnú linku alebo o jej následné investičné príležitosti z rafinácie a spracovania tukov? Chcete pripraviť chutnú nátierku s menšou spotrebou vody a energie, čo znamená menšiu uhlíkovú stopu a nižšie prevádzkové náklady.